Monitorowanie wizerunku w dzisiejszych czasach jest bardzo ważne. Co więcej, wiele osób uważa, że jeśli kogoś nie ma w internecie, to znaczy, że nie istnieje. Przenieśliśmy wiele aspektów swojego życia do internetu i każdy z nas w większym lub mniejszym stopniu dba o swoją reputację w różnego rodzaju portalach społecznościowych. Nie jesteśmy jednak w stanie bez odpowiednich narzędzi sami analizować wszystkiego na swój temat. Dlaczego monitorowanie wizerunku jest ważne i jak to robić?
Monitorowanie wizerunku w sieci jest bardzo ważne. Przede wszystkim dzięki uzyskanym informacjom możemy dowiedzieć się co internauci myślą o nas, o naszej firmie, produkcie, marce czy usłudze. Ważne są zarówno te pozytywne, jak i negatywne opinie. Dzięki nim jesteśmy w stanie stwierdzić, co należy poprawić, aby klienci byli w pełni zadowoleni. Co więcej, znajomość postrzegania pozwala na tworzenie efektywnych strategii przedsiębiorstwa oraz kampanii reklamowej. Przy odpowiednio skutecznym monitoringu można nawet wywnioskować, kiedy warto wprowadzić zmiany w ofercie.
Monitorowanie wizerunku – dlaczego warto?
Tak jak wcześniej wspomniałem, przede wszystkim dlatego, że monitoring pozwala na poznanie swojej grupy odbiorców, jej zachowań i przyzwyczajeń. Dzięki temu można w bardzo precyzyjny sposób dobierać marketing oraz odpowiednio rozwijać produkt, usługę lub firmę. Co więcej, śledzenie informacji umożliwia nam lepsze zadbanie o sam wizerunek. W przypadku pojawienia się negatywnej opinii lub komentarza można w szybki sposób na niego zareagować. Warto dodać, że monitoring jest tak samo ważny w przypadku zarówno dużych i małych firm, ponieważ mając klientów, warto śledzić informację na swój temat oraz ich opinie.
Jak śledzić markę w internecie?
Kontrolowanie marki w internecie bez odpowiednich narzędzi jest bardzo trudne, a wręcz niewykonalne. Należałoby co kilka dni sprawdzać fora, serwisy i media społecznościowe co byłoby bardzo czasochłonne. Warto więc od razu zdecydowć się na jedno z wielu wyspecjalizowanych narzędzi, które automatycznie skanują sieć. Można w nich zdefiniować swoje słowa kluczowe, a program sam będzie gromadził informację. Oczywiście, można je później filtrować, a same dane przedstawiane są w przyjaznej formie (wykresy i tabelki). Przy wyborze narzędzia warto zdecydować się na takie, które oferuje jak najwięcej opcji i gdzie można wprowadzać wiele zmiennych. Dzięki temu monitorowanie wizerunku będzie prostsze i skuteczniejsze. Większość tego typu usług jest płatna, lecz na początek mogę polecić Google Alerts. Jest to darmowe narzędzie, które ma tylko podstawowe funkcje, a co za tym idzie, jest mniej skuteczne, lecz jest darmowe. Warto, więc je sprawdzić.